Naučte sa správne komunikovať na Facebooku

Facebook si držal prvenstvo medzi sociálnymi sieťami dlhý čas. Hoci vo svete pomaly ustupuje novým kanálom, u nás stále patrí medzi najlepšie zdroje konverzií. Zhrnuli sme zásady komunikácie na Facebooku a niekoľko užitočných tipov pre spoločnosti, ktoré sa chcú na Facebooku propagovať.

Pridajte sa ku 10 871 podnikateľom, marketérom a manažérom a získajte praktické tipy z oblasti prekladov a podnikania v zahraničí.
Preskúmajte Translata Brífing

Úspešná komunikácia na Facebooku stojí na troch hlavných pilieroch. Sú nimi kvalita, relevancia obsahu a konzistentnosť. Komunikačná stratégia je individuálna záležitosť. Konkrétne kroky sa budú odvíjať od vášho biznisu, existujúcich zákazníkov aj cieľovej skupiny, ktorú sa na sociálnej sieti snažíte zaujať. Jedno pravidlo však platí pre každého: bez zmysluplného obsahu a vytrvalosti ďaleko nezájdeš.

Zamerajme sa na hlavné aspekty komunikácie na Facebooku – stanovenie cieľov, komunikačnú stratégiu a obsah príspevkov.

Cieľ komunikácie

Efektívna online komunikácia na sociálnych sieťach začína stanovením cieľa, ktorý chcete svojou aktivitou dosiahnuť. Môže ním byť napríklad získanie nových zákazníkov, propagácia tovaru alebo služby, zvýšenie povedomia o značke alebo odovzdanie praktickej informácie, napríklad o otváracích hodinách.

Každý príspevok môže mať svoj vlastný účel. Na začiatku si ale ujasnite celkový cieľ vašej prítomnosti na Facebooku. Chcete touto formou informovať zákazníkov o aktuálnych zľavách alebo rozšíriť povedomie vďaka platenej reklame? Od primárneho cieľa sa bude odvíjať pomer rôznych typov príspevkov z obsahového hľadiska.

Stratégia komunikácie

K vytváraniu komunikačnej stratégie pristupujte zodpovedne. Slúži v prvom rade na to, aby ste mali jasnú predstavu o type, počte a správnom načasovaní príspevkov. Pri vytváraní efektívnej stratégie vám pomôže prieskum konkurencie, ale na zváženie je aj množstvo času a energie, ktoré do spravovania Facebooku môžete vložiť. 

Vytvorte si plán kampaní (pokojne na niekoľko mesiacov dopredu) a zvážte, ako často budete zverejňovať nové príspevky. Nie je potrebné, aby ste ich každý deň publikovali 50, dôležitá je však konzistentnosť. Pomôže vám, ak si vytvoríte kalendár príspevkov a naplánujete ich obsah na niekoľko týždňov vopred.

Obsah príspevku

Vizuálny obsah v podobe fotografii, grafiky alebo videa tvorí drvivú väčšinu obsahu na Facebooku. Zaujímavý vizuál dokáže pritiahnuť pozornosť a osloviť väčší počet ľudí, dajte si preto záležať na tom, ako príspevky vyzerajú. Investícia do profesionálnych fotografií a kvalitnej grafiky sa na sociálnych sieťach naozaj vypláca.

Aj v tomto bode je dôležitá konzistentnosť. Príspevky by spolu mali vizuálne ladiť, aby bolo na prvý pohľad jasné, že ide o vašu značku. Okrem toho je dôležité udržať rovnaký tón komunikácie. Značka, ktorá so zákazníkmi komunikuje na striktne profesionálnej úrovni, by nemala zo dňa na deň začať s priateľskými vtipmi, tykaním a nespisovnými výrazmi.

V príspevkoch sa vyvarujte gramatickým chybám, príliš komplikovaným aj zbytočne dlhým textom. Ak neviete, či je plán príspevkov z textovej stránky jednotný a bez chýb, pomôže vám jazyková korektúra

Na správnosť textov dbajte aj pri preklade. Ak plánujete komunikáciu na sociálnych sieťach v cudzom jazyku, využite profesionálny marketingový preklad.  

Messenger

Komunikácia prostredníctvom Messengera zvyčajne zahŕňa osobnejší rozhovor so zákazníkom. Značky sa k nej prikláňajú napríklad kvôli objednávkam služby a rezerváciám termínov, ale aj pri riešení sťažností a reklamácií. Väčšina zákazníkov v týchto prípadoch preferuje e-mailovú komunikáciu, no nájdu sa aj takí, ktorí radšej volia Messenger. Zvyčajne tak robia preto, že očakávajú rýchlu odpoveď.

Aj pri komunikácii cez Messenger je dôležitá slušnosť a zdvorilosť. Správy síce uvidí iba jeden zákazník, neznamená to však, že nezáleží na dojme, ktorý bude mať z vašich vyjadrení. 

Výhody a nevýhody FB komunikácie

Facebook má, podobne ako iné sociálne siete, určité špecifiká. Slúži hlavne na zábavu a oddych, čo môže byť pre jedného veľké plus, no iný to môže vnímať ako nevýhodu. Najväčšiu časť používateľov tvoria ľudia vo veku 25 až 34 rokov a takmer vo všetkých vekových kategóriách prevažujú muži. To je opäť správa, ktorá niektorých predajcov poteší, zatiaľ čo iným skomplikuje plány.

It's a dream come true for me to work for a company where I trust the people and the services 100%. Peter Drucker was right about one thing: "The best way to predict the future is to create it," which is why it'll be my pleasure to brief you on the future direction of the translation sphere as well as the hidden pitfalls of marketing.